Lær om biodiversitet: Det er også min natur

'Det er også min natur' formidler biodiversitet og hjælper eleverne til at handle. Elevbogen kan bruges til at lære om natur og miljø, om interessemodsætninger i menneskers brug af naturen lokalt og globalt og til at give eleverne viden om forskellige naturhensyn.
Det er også min natur

Materialet til 'Det er også min natur' består af et elevhæfte, som blandt andet handler om, hvad biodiversitet betyder, og hvordan mennesker påvirker naturen og verdens tilstand. Undervisningsmaterialet er målrettet til 5.-6. klassetrin.

Hæfter indeholder også vigtige afsnit om, hvordan eleverne kan undersøge biodiversiteten omkrig deres egen skole. Lærervejledningen rummer angivelser af centrale begreber og mål for de enkelte kapitler i elevbogen, faglig opdatering, forslag til aktiviteter og vejledning til at arbejde med emnet i et forløb på 12 timer.

Bogen kan bruges til at lære eleverne om:

• Hvad er biodiversitet?
  • Hvad betyder ændringer i klima for natur, dyr og planter?
  • Hvordan kan jeg undersøge natur og biodiversitet?
  • Hvad kan jeg gøre for en bedre natur?

Materialet er fra 2011, men stadig godt og brugbart.