Lær om biodiversitet med Statens Naturhistoriske Museum

Statens Naturhistoriske Museum giver inspiration til din undervisning om og i naturen.
edderkob

I de mange gode materialer fra Statens Naturhistoriske Museum kan I blandt andet lære om:

• Søens liv:  'Fisk i søen' og 'Små dyr i søen' er lettilgængelige billednøgler til de dyrearter, I oftest vil støde på ved fiskeri i søer og damme. Materialet giver lærere, pædagoger, deres elever og børn samt andre interesserede en nem oversigt over de mest almindelige arter og deres kendetegn.
  • Edderkopper: Tværfagligt undervisningsmateriale om edderkopper. Tekster, fakta og opgaver til dansk, billedkunst, natur/teknik og matematik for 0.-3. klasse.
  • Fugle i byen: Billednøgle med 25 af de mest almindelige fugle i byen. Materialet giver lærere og elever et nemt overblik over de fuglearter man oftest møder i bymiljøet.

Materialet kan bruges af alle klassetrin.

• Biodiversitet på Danmarkskortet. I denne film forklarer forskere fra Københavns Universitet, hvad biodiversitet er og hvilken betydning det har.